SOMMARLISTAN!

Hittade den perfekta sommarlistan på Marias blogg idag och kände direkt att det var något för mig, eftersom det annars inte händer så mycket på bloggen just nu. gör den ni också! här kommer den:

 

 

 

Sommaren är här! Vad ska du göra nästa vecka?

 

Nästa vecka är det jag och katterna här i Vasa eftersom robb åker på jobbresa. Jag kommer jobba måndag-onsdag och resten av veckan är jag ledig och dessutom är det ju midsommar också! midsommaren kommer vi att fira vid villan med familjen, bada balja, grilla och äta gott. en tårta med jordgubbar är också ett måste på midsommar tycker jag! jag känner på mig att det kommer bli en bra midsommar! :)

 
 

Tre saker du vill göra i sommar.

Sola, bada och bli brun, äta glass, fiska, och ta långa cykelturer, åka med båten.. jag vill göra mycket! 

 

 

Tre saker du INTE vill göra i sommar.

Stressa, stressa och stressa.

 

 

Vad blir din sommarplåga 2015?

Jag kan inte säga att jag har någon sommarplåga, men det finns många sköna sommarlåtar, mestadels svenska sådana. Thomas Ledin är ett måste på sommaren! men, jag har nog några som jag säkert kommer lyssna på lite sådär extra denhär sommaren..

 

1. Martin Tungevaag - Springfield

2. David guetta ft. Nicki Minaj - Hey Mama

3. Adam Lambert - Ghost town

4. Vikingarna - Till mitt eget blue hawaii

 

 
 

Landet eller stan?

Denna sommar är det stan som gäller eftersom robb ju fått fast tjänst på veo. därför sommarjobbar jag i Vasa denna sommar också. helst av allt skulle vi nog båda vilja vara hemma på landet, för det finns inget så bra som en sommar på landet! det ska dock bli ganska roligt att vara i Vasa en sommar också, vi kommer ju ändå åka norrut så ofta det bara går :) som tur!

 

 

Vilka dofter får dig att känna att sommaren är här?

Nyklippt gräs, havsvatten och alla möjliga blommor, speciellt syrén, hägg och liljekonvaljer. 

 

 

Vad är sommarmat för dig?

Nypotatis och grillat. gärna en tårtbit till efterrätt, hihi!

 

 

 

Sommarjobb - ångest eller glädje?

Glädje för mig! man kan inget annat än känna glädje när man jobbar med äldre ♥

 

 

Vilka böcker ska du läsa?

Jag ska inte läsa någon bok alls. är ingen bokläsare faktiskt!

 

 

Vad är din värsta sommarinsekt?

GETINGAR!! de gör ingen nytta tycker jag. de som anser getingar behövs för att få ex. jordgubbar. tänk efter! dedär jävlarna äter ju faktiskt upp jordgubbarna också. utrotas genast borde de! punkt

 

 

Har du tänkt besöka några särskilda platser?

Jag skulle mer än gärna åka till Åland denhär sommaren också, men tror tyvärr inte det kommer bli av. det har liksom blivit lite av en tradition att åka dit. om inte förr så på höstlovet iallafall! Att åka över till Umeå över en helg vore också en idé och robb lät inte helt emot det heller. och någon särskild plats kan man väl inte kalla detta, men jag ska till jeppis första augusti och se Scorpions!! Jag har också tänkt om man skulle hinna med en liten fiske-resa till lappland samt ett eller två besök till Powerpark :) då skulle jag vara supernöjd!

 

 

 

 

Vad är det somrigaste plagget du har?

Massa blommiga och färgglada klänningar :)

 

 

Sommarregn - ja eller nej?

Absolut! en åskskur är nog något av det mysigaste på sommaren tycker jag!

 

 

Har du tänkt utmana dig själv i sommar?

Inte tror jag väl det? det enda jag vill är att inte stressa, eftersom förra sommaren blev väldigt stressig för mig pga. många olika saker.. det ska bli skönt med en lite mer stressfri sommar nu iår! 

 

 

Och till sist - din bästa sommarrutin!

Det var svårt! men jag måste nog säga: att ta en dag i taget :)

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller helt med om getingarna, de blir inte ens uppätna av fåglar pga. deras gadd :( och så förstör dem när man sitter ute...

Svar: Ja precis! "de kommer inte på om du inte viftar som en galning" brukar min gyybe säga, men dedär jävlarna kommer på en iallafall!!!
Linda Sjölund-Åström

2015-06-10 @ 16:16:49
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Sjukt fina bilder :)

Svar: Tack tack :)
Linda Sjölund-Åström

2015-06-10 @ 16:52:54 / URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Maria

Åh, sista bilden är magisk! :)

Håller också med om getingarna, de tycks dessutom älska att jäklas med mig även då jag bara sitter och inte gör något särskilt alls. Nästan så att de försöker provocera mig till att börja vifta då de surrar runt mig och ibland försöker sätta sig i mitt ansikte..! Vem får inte panik av det?? Jag kan omöjligt vara stilla då de vill sätta sig på mig :S

Svar: Tack tack! :)
PRECIS sådär är det för mig också! usch säger jag bara!
Linda Sjölund-Åström

2015-06-10 @ 19:23:56 / URL: http://www.marvelicious.blogg.se
Postat av: TIDSTJUVEN

Synd att du inte heller har möjlighet att åka till Åland i sommar. :( Det är så trist när en så fin tradition måste brytas.

Svar: Det är JÄTTESYND att vi inte har möjlighet att åka till Åland :( det brukar vara ett så bra sätt att slappna av före skolan börjar igen. robb kommer inte åtminstone kunna komma, men kanske åker med Jennifer och svärmor om inte annat! :D
Linda Sjölund-Åström

2015-06-10 @ 22:01:39 / URL: http://tidstjuven.com/
Postat av: TIDSTJUVEN

Klart att du ska åka även om Robb inte kan komma med! Åland är ju så fint på sommaren. :)

Svar: Ja nog ska jag väl det! :) det är så sorgligt att INTE åka!
Måste se vad det är för en film, låter som något att se :)
Linda Sjölund-Åström

2015-06-10 @ 22:17:06 / URL: http://tidstjuven.com/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: