Kort uppdatering

Andra (av sjätte) veckan på praktikplatsen är igång och vi har många roliga saker på gång på dagis! vi pysslar, läser, spelar spel, har samling, och sånt som man gör på dagis. igår skickade jag in mina praktikmålsättningar till handledande lärare för godkännande och det är väl det. att blogga är för tillfället inte min första prioritering, dessutom känns det så *piiiiip* tråkigt också. man har ju liksom inget att komma med! ... några tips och önskemål får man ju inte heller, hrmmm........

Ni kan iallafall fö lite söta bilder på Piff och Puff!

 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, vilka fantastiskt söta katter! :) Synd att jag inte kan ha husdjur själv just nu (bor i lägenhet där man helst inte ska ha djur + att jag bor utomlands och inte känner för att krångla med att skaffa pass o.s.v till djuret när vi sen ska flytta till nåt annat land (plus känns hemskt att behöva transportera ett djur i flygplan, speciellt så pass många timmar)..

Svar: Ja visst! :) vi bor också i lägenhet, och man kan höra med hyresvärden om det är tillåtet att ha katter :) så gjorde vi och han tyckte det var ok! låter krångligt detdär med pass, flyg och allt!
Linda Sjölund-Åström

2015-03-17 @ 21:24:45 / URL: http://www.marvelicious.blogg.se
Postat av: Maria

Det står i vårt avtal att vi inte får ha några som helst husdjur, MEN i praktiken är det väl ingen som reagerar på en katt t.ex. Åtminstone en av grannarna har en katt. En hund däremot vore krångligare för de för ofta också mera oljud - vi har faktiskt problem med en grannhund som ylar flera gånger om dagen (för att den blir lämnad ensam hela dagarna), skulle inte förvåna mig om ägaren blir vräkt, för säkert har alla som bor här samma regler vad gäller husdjur och om grannarna störs så blir det ju problem.. Men som sagt, katt skulle vi i princip kunna skaffa, men som sagt, en massa krångel med pass, specialvaccineringar, chipning m.m... :/

2015-03-17 @ 22:45:47 / URL: http://www.marvelicious.blogg.se

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: