Välkommen Maj- Månad!

Maj är nog en av mina favoritmånader vill jag tro. mest för att det alltid händer så mycket roligt i just denna månad. det viktigaste är väl att jag fyller år den 30:e! hehe. på min önskelista står en polaroidkamera : ) och så har Robb fått klart skolan, han har bara dimmissionen kvar och så är han el ingen-jör. så, det blir examenskalas denna månad också! 
 
I helgen var det ju första maj och det firade vi med hemgjorda munkar, bland annat! vi har varit utomhus en hel del, vi har tagit det lungt, tittat på film och njutit av landsluften. Vi kom till vasa tidigare idag eftersom jag hade kvällsskifte på praktikplatsen och nu sitter vi här och kollar ishockey. 


 
 
Nu blir det tre kvällsskiften, två morgonskiften och sedan åker vi norrut till helgen för att fira morsdag!

Kommentarer
Postat av: Jenni Blomqvist

Har du tips på något "bra-till-allt" objektiv? Skulle vilja ha nåt främst till vanliga bloggbilder som ger fint ljus och går att zooma med. Har vanliga nikon kitobjektivet och 50mm, men skulle somsagt vila ha nåt som har bättre autofokus, och gärna lite längre zoom så det passar för närbilder. Blev lite lång förklaring men har du några tips? :)

Svar: Har int riktit så bra koll just nu om det kommit några nya objektiv och så, eftersom jag tycker min kamerautrustning är komplett som den är. men mitt senaste objektiv, ett tamron 28-75/2,8: http://lindasjolund.blogg.se/2014/november/tillokning-i-familjen.html kan jag nog verkligen rekommendera. passar till allt tycker jag! finns på bland annat cyberphoto: http://www.cyberphoto.fi/info.php?article=2875NII och är inte alls dyrt heller. sedan har ju också sigma många bra objektiv!
Linda Sjölund-Åström

2015-05-08 @ 18:10:46 / URL: http://jenniblomqvist.blogg.se/
Postat av: Jenni

Osäker om min kommentar kom fram igår, men jag provar igen.
Jag undrade iallafall om du har ngt förslag på ett "bra-till-allt"- objektiv? Har en Nikon D5100, kitobjektivet och nikkor 50mm. Sku vila ha nåt med bra ljus och snabbt autofokus, gärna bra zoom så det passar till närbilder. Har främst tänkt använda det till vanliga bloggbilder. Några tips? :)

Svar: Din kommentar kom fram. Jag svarar på frågan såfort jag har tid!
Linda Sjölund-Åström

2015-05-09 @ 09:55:05 / URL: http://jenniblomqvist.blogg.se
Postat av: Saragunmarie

Tips på grejer att blogg om: 5 saker som gör de riktigt arg, ett foto i timmen via mobilen, dina 3 senaste inköp i klädväg, ett favorit-recept, ett favorit-minne från tå du va liten, din favorit-fotografering, en bild du aldri normalt sku publicer på bloggen, å dina planer för sommarn. :)

Svar: Tack för tipsen <3 :)
Linda Sjölund-Åström

2015-05-11 @ 16:21:21 / URL: http://saragunmarie.vimedbarn.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: