Tanken om att flytta

 
Bara tanken på att skolan snart börjar vara slut gör mig orolig. Tro inte fel, det ska bli väldigt skönt att bli klar i skolan. Vi har snart jullov och sen har vi bara några få månader kvar. 4 månader om jag ska vara precis. Ledarskapspraktiken på 12 veckor kommer emot till hösten och den behöver jag ju inte göra här i vasa, om jag nu inte vill. Det kan ju faktist hända att vi inte ens bor kvar här i vasa till hösten. Den tanken gör mig nästan ångestfylld. Dethär är något som jag har grubblat på en hel del den senaste tiden. Lägenheten vi bor i som först bara var en lägenhet, är ju faktist ett hem. Vårt första gemensamma hem. Nu är vi snart inne på vårt femte år här i vasa. Och tanken på att lämna det gör mig nästan lite ledsen. Jag ser den dagen framför mina ögon då vi packat ner allt och det är dags att lämna- jag kommer gråta floder känns det som. Jag vet inte om jag vill fytta, jag vet inte om jag är redo att flytta. Jag gillar vasa jättemycket och det gör robb också. 
 
Vad menar jag ens med att flytta? Jo att flytta tillbaks norrut varifrån vi kom, varifrån vi är hemma, var våra familjer och vänner finns, Lämna kära Vasa och flytta till något störra någonstans i nykarleby med omnejd. Någonstans mellan oravais och nykarleby. Dock känns nykaabi så tråkigt! och något radhus med 4-5 rum och kök hittar man inte heller. Vi tittar hela tiden på möjligheter, men nä. Vad ska man göra? Bygga hus? Vi har faktiskt ingen aning hur vi ska göra. Hus och planritningar tittar vi på hela tiden också, bara för att det är så kul att planera. Det enda positiva med att fytta är just nu att flytta till något större och att få inreda. för inredningsidéer har jag i mängder och massor. Det enda vi har konstaterat är att vi inte flyttar någonstans förän vi hittar något som passar oss ! Men tanken skrämmer!
 
 
Om någon är i samma situation eller om någon har några kloka ord att ge, kommentera gärna!
 

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: