DAGENS FRÅGA

 

Till inlägget Onsdagsporträtt på en torsdag fick jag idag kommentaren här ovan. Så nu ska jag vara ärlig med er. Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Ni som känner mig och ni som varit uppmärksamma på min blogg vet att jag älskar barn och ÄR väldigt babysjuk. Längtar efter en egen liten familj med små fötter som trippar på golvet. Så är det bara. Tror nog de flesta kvinnor i min ålder känner så, eller? Så nu ska ni titta på bilden här under tills ögonen svartnar. Kan hon månne vara gravid? Vilken vecka ska hon nu vara i? Svaret finns under bilden
 
OJ JESTAS ENTÅ! Nej hördu anonyme kommenterare. Jag är inte gravid, jag är bara lite rund om magen. Tyvärr måste jag ju dock få tillägga. (Sori mamma och pappa om ni blev nervösa). Det råkar nu bara vara så att jag ser ut såhär. Min mage är ganska platt om mornarna, men under dagen sväller den liksom upp, vet dock inte varför, för jag har inte ont i magen eller något. Så ser ni vad jag ser i frågan eller är det bara jag, jag kan nämligen se ett osynligt "eller är du bara lite tjock" efteråt? Men vet ni vad, jag bryr mig inte! Jag tycker om min kropp som den är. Alla borde tycka om sin kropp som den är! det är bra med lite fett på kroppen, då behöver man inte frysa så mycket då det blir kallt ;)
 
 
Vad tycker ni annars? Är det okej att fråga någon sådär bara om man är gravid? Är det ens tillåtet?
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Låter ungefär som mig, har konstaterat att det har att göra med delade/svaga magmuskler. Dom klarar helt enkelt inte av att hålla allt innanför så då "sväller" magen ju längre dagen går.

Svar: Ahaa! ja det kan nog mycket bra hända, har nämligen inte så starka magmuskler :)
Linda Sjölund-Åström

2015-10-21 @ 13:03:10 / URL: http://niini.blogg.se
Postat av: http://carloine.blogspot.com

Skrev för en tid sen ett blogginlägg om just detta, hur folk vågar fråga gång på gång om jag är gravid. Trots att det nu som då publiceras halvnakna bilder av mig i yoga-poses där jag tycker det borde synas att det inte är en mammakula till mage jag har.
Kan ju också tillägga att det hjälpte inte att skriva ett "Nej, jag är inte gravid" för senast igår fick jag höra om det är bebis på g, bara för att jag råkade påpeka att en bekants bebis var söt. :D hahahha.

Svar: Jamen jestas! janå, får se om jag fortsätter få frågan. jag är medveten om att jag kan se lite gravid ut ibland då jag riktigt bjuder till och spänner ut magen ;) fniss!
Linda Sjölund-Åström

2015-10-21 @ 13:14:34 / URL: http://carloine.blogspot.com
Postat av: inda

Jag fick frågan på jobbet när jag hade gått upp i vikt, tycker det är ohyfsat. man borde kanske tänak sig för innan man ställer en sådan fråga!

Svar: Ojdå! ja man borde nog absolut tänka sig för. det kan ju faktist vara så att det råkar vara ett väldigt känsligt ämne om man tex. försöker få barn och det inte lyckas..
Linda Sjölund-Åström

2015-10-21 @ 16:45:42 / URL: http://www.nouw.com/LindaLinnros
Postat av: Emmy's Life

Tycker man själv kan avslöja om man är gravid om man ens anser att den personen/personerna bör veta. Om man misstänker att någon är gravid är ju inte det första man gör att fråga, utan man väntar och ser om det verkligen är sant :)
Sen måste vi komma ihåg att en bild säger ju mer än tusen ord, men en bild kan också lura ögat på många sätt. Objektiv, hur tröjan ligger, vad man ätit under dagens lopp .. ja allt påverkar ju! Jag blir också uppsvälld under dagen och det tror jag de flesta människor blir med mat i magen :)
Kram på dig fina du!

Svar: Tack för din kommentar! :) ja så tycker jag också. hur fotot är taget spelar ju också stor roll. dock är det sedan så också att vilka kläder jag än har på mig så syns den uppblåsta magen. fniss!
Linda Sjölund-Åström

2015-10-21 @ 18:57:39 / URL: http://emeliematkoski.blogg.se/
Postat av: Saragunmarie

Man ska noo va VÄLDIGT försiktig me att fråg åv nan om di e gravid. Även fast man e näääästan säker på e så ere bäst att int sej na, för TÄNK OM e int e så?! Vissa kan ju verkligen ta riktigt illa upp. Du e perfekt som du e, världens finaste Linda! <3<3

Svar: JA! tyvärr förstar int vissa he riktit.. Tack världens bästa Sara <3 :)
Linda Sjölund-Åström

2015-10-21 @ 19:49:24 / URL: http://saragunmarie.vimedbarn.se/
Postat av: Cassandra Haraldsson

Jättefin bild! Jag tycker att man ska vara lite försiktig med att fråga just det.. Kan ju vara så att det inte är så, så känns lite ohyfsat..

Svar: Tack! jamen Exakt! :)
Linda Sjölund-Åström

2015-10-22 @ 08:54:45 / URL: http://sensor.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: