De senaste dagarna

Om gårdagens veterinärbesök..
 
Jag har haft helg sedan i onsdags och tur är väl det, för jag har lagt all min energi på katterna de två senaste dagarna. Piff blev snabbt bättre men puff har varit lite konstig de två senaste dagarna. hon har spytt på mornarna av jag vet inte vad, så jag ringde en veterinär, som tipsade mig om att skaffa paraffinolja och ge henne det mot eventuella hårbollar. och Puff är ju långhårig, något gräs hade vi inte för tillfället, så det kunde det mycket väl vara. Förutom kräkningar så har puffs öron också varit hängiga, hon har roskat på huvudet och klöjat sig. För säkerhetsskull blev det ett besök till veterinären igårkväll för att kolla läget med Puff. Öronen såg bra ut, bara lite rött och irriterat både vid öronen och ovanpå huvudet (tror dock det är för att hon krafsat så mycket där), magen kändes bra, tonsillerna var dock lite svällda, men på veterinären lät det som att katter ofta har så? Hon tog blodprov men allt såg bra ut där också. Av de symptom som Puff hade så trodde veterinären att det skulle vara frågan om en allergisk reaktion och gav råd om att prova annat foder en tid, så det ska vi nog prova. Jag är dock lite osäker på om det är fråga om foderallergi. Piff fick maskmedel (på huden på nacken) i tisdags och man lägger det där för att katten inte ska nå stället och slicka i sig medlet. Puff kan ju dock ha gjort det och reagerat på det?! Puff fick iallafall en kortisonspruta och en antibiotikaspruta hos veterinären också. Det som både jag och veterinären var säkra på var att det inte kan ha varit något allvarligt eftersom Puff haft aptit och ätit bra. Jag är nog ännu osäker på vad det kan vara som gjorde att Puff mått som hon mått?
 
Men, så inatt (ca kl 5) hoppar Puff upp i sängen och bukar sig uppefter mig, pussar på mig, kruttar (hon jamar inte som andra katter utan har ett krutt ljud) hon är allmänt pjasig och på gott humör. Det var precis som om hon skulle ha tackat mig (uppfattade jag det som). Och så sov hon uppefter mig framtill klockan 9. Idag mår Puff jättebra. Hon har inte spytt som hon gjort de två senaste mornarna. Öronen hänger inte och hon roskar inte på huvudet. Allt är som vanligt med henne helt enkelt. Skönt det. Undrar vad det var som hjälpte? Paraffinoljan, Kortison- och antibiotikasprutan eller att Puff tyckte att hon inte kan bli bra före jag betalat någon hundring för henne? hehe! (det var ett skämt). Kosta vad det kosta vill för att våra bebisar ska må bra, så är det bara. Här har ni Puffs kommentar angående veterinärbesöket:
 
 
 
Nå. inte har jag ju kunnat ha ögonen på katterna varje sekund på dygnet heller dessa två dagar. Jag har iallafall haft möjlighet att vara hemma med dem. Igår bland annat så städade jag garderoben och förde sommarkläder ner i förrådet, plockade bort och tvättade jackor, plocka undan sommarskor och tog fram vinterskor och putsade dem. Lite skolarbete har jag också hunnit med. idag har jag tvättat soffdynornas tyg och vädrat innerkuddarna. Snart kommer Robb hem och då ska vi så småningom söka oss norrut över helgen. Ikväll blir det fredagsmys med idol och imorgon ska vi på Jepporevyn! Så lite sånt.. Ha en fin helg allihopa!

Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

Vilken tur att Puff blev bättre igen. :)

Svar: Ja verkligen! tungt när ens husdjur är sjuka :/
Linda Sjölund-Åström

2015-10-31 @ 10:33:38 / URL: http://tidstjuven.com/
Postat av: Maria

Hehe, Puff ser ju inte alls nöjd ut med veterinärbesöket... ;) Men hoppas det inte är nåt allvarligare och att det går över snabbt! :)

Svar: Nä hon var inte så värst nöjd alls med att vara till veterinären, så bilden är väldigt passande! det kan nog inte ha varit så värst allvarligt, och som jag skrev så blev hon ju bättre redan igår :) kram!
Linda Sjölund-Åström

2015-10-31 @ 13:48:19 / URL: http://www.marvelicious.blogg.se
Postat av: Jessica ~ Mamma till Oliwer

Haha vilken härlig bild! :) Älskar namnen! =D Piff o puff haha. :D

2015-11-04 @ 20:49:03 / URL: http://loj.blo.gg

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: