Det händer i den finlandssvenska bloggvärlden!

 
I dethär inlägget tänkte jag ta upp några intressanta saker som pågår i den finlandssvenska bloggvärlden just nu och även några läsvärda inlägg från de senaste veckorna. det är faktist inte lite som händer i bloggvärlden och det mest spännande, roliga och cooligaste som händer just nu är såklart Galan 2015Ingen i den finlandssvenska bloggvärlden kan väl ha missat att det? Galan 2015 kommer gå av stapeln den 21 November vid Vasa stadshus. Det är duktiga Maria och Ida-Marie som via sitt företag Finemang planerat, ordnat, och jag personligen tror det kommer bli en alldeles otrolig Gala och en oförglömlig kväll den 21.11. Här och här kan man hitta information om Galan!
 
Det var inte allt.. igår öppnades nomineringsblanketten och det är nu dags för ALLA, vem som helst, att gå in och nominera sina finlandssvenska favoritbloggar i olika kategorier. Själv satt jag och fyllde i nomineringsblanketten igårkväll. Jag tänkte egentligen inte så mycket hur jag gjorde utan gick på magkänsla och valde de jag faktist tycker förtjänar ett pris. Tror ni att jag nominerade mig själv i någon kategori? Skrev jag min bloggadress i alla kategorier? Nej, det gjorde jag inte! men jag tänkte nog tanken. ärlighet varar längst eller hur :)
 
Så nu vänder jag mig till er: jag skulle bli superduperglad om du skulle nominera mig i någon utav följande kategorier: Årets foto-/videoblogg, Årets personliga blogg och Årets kreativa blogg. det enda du behöver göra är att fylla i ditt namn, din email och min bloggadress i någon eller i alla av ovannämnda kategorier HÄR! Jag har kanske inte varit den bästa bloggerskan den senaste tiden, men jag tycker att jag ändå skulle förtjäna en liten kickstart, något som kanske skulle få mig att satsa ännu mer. TACK ♥
 
 
 
 
 
 
 
Karolina skrev nyligen ett så otroligt bra inlägg om sina åsikter om C9-metoden och varför hon tackade nej till att testa den. det tycker jag alla ska gå in och läsa! Hon lyckades totalt sätta ord på mina tankar i sitt blogginlägg. hur kan metoden inte vara ett viktminskningsprogram om ett måttband medföljer och man läser överallt om hur man tappade flera kilo och flera centrimetrar och hit och dit? om det inte handlar om det så behöver man väl inte nämna det? varför behövs före och efterbilder på kroppen utåt sett om metoden fokuserar på ditt inre? varför ännu en förbaskande metod som från min och många andras syn handlar om att få en snyggare och tajtare kropp? hur kan detta inte trigga unga tjejer som redan är smala att bli ännu smalare i vårt nutida så kropps/utseendefixerade samhälle? varför inte bara bestämma sig för att bli hälsosammare på egen hand och inte behöva betala 143 euro för att få en liten spark i röven? hittar man inte själv motivationen till att bestämma sig för att äta hälsosammare är det kanske inte meningen heller? det finns många frågor som snurrar i mitt huvud angående ämnet, men jag hade inte tänkt yttra mig desto mer, utan tänkte bara nämna blogginlägget för att det förtjänar att läsas! så att... bra med lite kritik tycker jag :) sist men inte minst angående temat: ät mångsidig husmanskost, unna dig något gott ibland, drick tillräckligt med vatten, promenera lite, tyck om dig själv som den du redan är och umgås med fina människor så ska ni se att kroppen och knoppen nog mår bra också ♥
 
 
 
 
 
 
Nu över till dagens andra roliga grej inom den finlandssvenska bloggvärlden: Carro, som är en av mina absoluta favoriter inom bloggvärlden, har kommit med världens bästaste idé. Kanske ni känner till det nya humorprogrammet Mammor! som går på tv3? Carro ska nu med sitt kompisgäng (Mamacitas) göra en parodi (?) på humorprogrammet och jag väntar med spänning på att få se vad de hittat på! jag känner på mig att det kommer bli skrattfest :)
 
 
 
 
Ja, he va väl he ja vila säg om he :)

Kommentarer
Postat av: Carro

Idag kommer det upp mer info på bloggen om Mamacitas + en teaser ;) Så håll ut :D

Svar: Har sett den nu! den va super :D
Linda Sjölund-Åström

2015-10-14 @ 08:36:30
Postat av: Jennifer

Bra inlägg och som sagt så skriver i stort sett ALLA bloggare om galan just nu! Kul att e händer nåt i den Finlandssvenska bloggvärden å jag kan avslöja att jag faktiskt nominera de i en av kategorierna som du nämnde. Lycka till och hoppas att Ni får en helt fantastisk gala. :)

Svar: Tack! jo. alla vill väl skriv ner sin tanke om Galan. kommer int du dit nå själv? :DOj va glad ja blir! tusen tack för din nominering <3
Linda Sjölund-Åström

2015-10-14 @ 10:03:41
Postat av: Karolina

Tack för de fina orden och länken! :D

Svar: Varsågod varsågod :) ditt inlägg förtjänar att läsas!
Linda Sjölund-Åström


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: