Skogspromenader, däckbyte och solnedgångar..

 
 
.. Så kan man snabbt sammanfatta denna helg. I fredags skrev jag klart lärdomsprovets engelska abstrakt med hjälp av syster och sedan har helgen varit helt fri från allt som heter skolarbeten. så skönt att bara göra annat för en stund.. och dessutom har ju vädret varit helt underbart denna helg. På fredagskvällen böt jag till sommardäck (obs, själv!) på min bil, var och fotade solnedgången och avslutade med att bada bastu och titta på senaste avsnittet av vampire diaries. Lördagsmorgon, fåglarna kvittrar och solen som skiner in i rummet, det är ett bra sätt att starta en lördag på tycker jag. Denna lördag bestod av biltvättning och bilvaxning av bilen och avslutades med ost och vin på kvällen. I söndags vårstädade vi uteplatsen och drack första kaffekoppen för iår utomhus. Vi avslutade helgen med en 6 kilometers skogspromenad. Kortare än så kan jag inte göra det, nu följer några bilder från helgen:
 
 



I en naturskyddad skog i byn, bland grönska och solsken.

 



Kan det månne var hackspetten som varit framme?


 
 
I en härlig tallskog
 
 
 
 
Vid slutet av ett träsk? 
 
 
 
 
Gamla skogar = rikt med tickor
 
 
 
 
Bron över bäcken
 
 
 
 
Gamla tallar kan vara fulla av skägglav. Skägglaven är det som är i ofokus i denna bild.
 
 
 
 
Någon gång ska jag gå längs med  en porlande bäcken, vem vet hur mycket intressanta fotomöjligheter som kan finnas.
 
 
 
 
Jag som fått syn på något intressant att fånga på bild. Lillasyster Therese har fotat bilden!
 
 
 
 
Krokus i rabatten
 
 
 
 
Fina färger vid storsand på fredagskvällen. 
 
 
 
 
Fredagskvällens färgsprakande solnedgång
 
 
 
 
På lördagkväll. den uppmärksamme kan skymta en måne i mitten av bilden.
 
 
 
Häftiga moln på himlen!
 

Kommentarer
Postat av: Saragunmarie

Va fina bilder! :)

2016-04-11 @ 23:33:16 / URL: http://saragunmarie.vimedbarn.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: