Tänk att det redan är Augusti

 
Igår var det första augusti och här i Vasa är det åtminstone sommar ännu. På Åland var det så torrt att man kunde tro att det var september och skördetid. Åskvädret har också hittat hit och det har åskat hela förmiddagen, kommit flera ordentliga skurar och hagelbollar har smällt mot balkongräcket när jag satt ute på balkongen för att beskåda ovädret. jag tycker att åskväder är så faschinerande på något vis. men på grund av hagelattacker var jag tvungen att gå in igen. 
 

 
Just nu sitter jag och grubblar över om jag ska cykla eller åka bil till jobbet och kvällsskiftet som väntar? kommer gatorna att vara översvämmade? hmm.. jag tror nog att jag tar cykeln och slänger regnkläderna i kånken. det lär bli en spännande åktur hem ifall det bestämt sig för att börja åska igen..
 
 
 
Sådär på tal om jobbet. det återstår endast två veckor nu och sedan börjar praktiken. tänk att det redan är augusi!
 

Kommentarer
Postat av: Elle

sommaren är kvar här hos mej också... de riktiga svenska sommare ... regnskurar sol moln o blåst, fniss...Det finns dock riktigt sköna dagar då o då här i Alingsås trakten... Ha en skön dag ...Kram!

Svar: Tack för din kommentar :)
Linda Sjölund-Åström

2016-08-02 @ 13:19:04 / URL: http://vardagenhosmej.blogg.se/
Postat av: TIDSTJUVEN

Ja oj så snabbt den här sommaren har gått! Man hänger knappt med i svängarna :D

Svar: Så är det. jag vet inte om jag är beredd för hösten än? men i och för sig ska det nog bli skönt att få undan praktiken, bli färdig & så småningom få flytta in i nya hemmet :D
Linda Sjölund-Åström

2016-08-03 @ 10:59:14 / URL: http://tidstjuven.com/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: