En återblick på året som gått

 
Året  2 0 1 6  håller på att lida mot sitt slut. det har varit ett år med mycket glädje och mycket att stå i. det har varit en del stress, men förutom det har jag för omväxlings skull haft ett år utan motgångar. lite pms har jag dock fått efter att jag slutade med preventivmedel i april, världens oro/ångest i kroppen som hållit i sig en vecka per gång (knappt orkat mig upp ur sängen. något jag aldrig haft förr) men bortsett från någon enstaka vecka det senaste halvåret har det varit ett riktigt bra år. Nyårsafton och nyårsdagen spenderar jag på jobbet med mina gamlingar, så det blir inte mycket firande för mig. Här på bloggen tänkte jag dock göra en liten återblick på året som gått. Gott nytt år 2017




Under årets första månad begav jag och robb oss iväg på en liten minisemester till Ruka, övernattade i en svit, åt god hotellfrukost och rände i backarna. längtar verkligen tillbaka till den stunden. vi har varit på slalomresa nu varje vinter de senaste åren, får se hur det blir 2017?



Hela vårterminen bestod av lp- skrivande och hur hopplöst det än verkade ibland så fick vi det skrivet. viktigt då man skriver lp är ett gott te, doftljus och fräscha blommor på bordet.. hehe
 
 
En glad prick året runt.. det tycker mina gamlingar på jobbet också!
 


Träffade Sara då de ännu bodde i kovjoki och tog några söta bilder på Wilton ♥ dethär var i början av mars 
 
I början av året köpte vi lägenhet i nykarleby och på sommaren berättade jag det till er här på bloggen :) roliga tider!
 


Det började bli vår, snön smältade bort i mars och katterna gillade att inte frysa om tassarna längre..



Pappa byggde fågelholkar till småfåglarna våren till ära



Och en dag under våren tog vi paus i lp- skrivandet och for på pampas- nationaldag på torget


Vi lämnade in vårt lärdomsprov och firade med att äta brunch. i maj presenterade vi vårt arbete och äntligen var den biten klar!

 
I början av våren, då nästan all snö hade smält, var jag och robb på en liten vandring i björkö och njöt av de svala havsvindarna
 
 
De svala havsvindarna började så småningom förvandlas till varma havsvindar och sommaren kom till Vasa. vi köpte bollglass under våra cykelturer och njöt av den vid bryggorna längs strandpromenaden..

 
Det blev somrigare... 
 


Och så blev det dags för min tjugofemte födelsedag. jag firade med en båtutflykt till stubben :) ..
 


Och så bjöd jag på födelsedagskaffe vid vår villa i kantlax



Sommaren var lång och bjöd på många roligheter.... 



.. bland annat hölls den årliga monäsrodden och för en gångs skull var det vackert väder!


.. jag och robb firade vår tionde årsdag och åt middag på faros ♥



.. och så besökte vi Åland som vanligt! det är iallafall ett måste också sommaren 2017 har jag bestämt!



Året bjöd på många fina solnedgångar



Hösten bjöd på färgsprakande natur. Min familj for på en liten ruskaresa till Kuusamo i slutet av september..



.. Och vandrade en bit på pieni karhunkierros- ledet.



Hösten var tung med en 12 veckors intensiv praktikperiod + en ihållande förkylning samtidigt. men jag kämpade på!



En vacker höstdag tog jag några fina självporträtt som jag blev rikigt nöjd över. 



I November var det dags för bloggala, som var superroligt!
 


Och så har vi ju mer eller mindre funderat kring och valt en hel del material till nya hemmet också.. 
 


Efter praktiken började jag jobba mer på Fylgia och har kunnat slappna av ordentligt efter höstens intensiva period.
 


Till slut blev det äntligen dags för dimission och vi var äntligen färdiga! 

 
Julen firades med familjen och på jobbet. det nya året börjar med några lediga dagar och en hel del kommer hända på byggfronten. Vi kommer flytta från Vasa någon gång i mars. jag har en bra magkänsla inför det nya året!

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: