Uppe före soluppgången

 
Vaknade utvilad hemma i hembyn monäs imorse. tittade ut genom fönstret och möttes av frostiga träd, småfåglar vid fågelbrädan och en rosatfärgad himmel. hoppade i bilen och for in till byn det första jag gjorde. inväntade soluppgången och räknade byborna ute på isen. åtta morgonpigga prickar kunde jag räkna till, av vilka de flesta vitchade sina nät, någon var ute på sparken, någon pimplade..
 
 
 
Det tog inte länge så började solen titta upp bakom träden och himlen blev mer orange och röd än rosa.
 
 
 
 
Smala strimor av morgondimma syntes ännu över sundet
 
 



Nog var det en bra start på dagen att beskåda soluppgången och det fina vinterlandskapet


 
 
I ett fruset vinterlandskap
 
 



Vid båthuset

 


 
Hoppas på lika fint väder imorgon som denna fredag bjöd på!...





.. och att jag återigen hinner upp innan soluppgången och får uppleva den då igen.





Det fick mig att tänka på, att jag i vinter SKA sova i vår mysiga gäststuga vid villan. elda i spisen och bara ta det lugnt. men hinner inte det denna gång... tackar dock verkligen för några lediga dagar nu. faktiskt hela 6 lediga dagar. kom till monäs på onsdagkväll. hjälpte till med lite städning hemma igår, träffade bästa Sara och Wilton. Idag efter mitt fotoäventyr i soluppgången for jag till jstad med pappa och syster. ikväll har vi grillat korv vid grillplatsen. jag har njutit av tystnaden i byn som är om kvällen. någon enstaka bil, lite schås från fryseriet, och någon granne 100 meter bort... DET ni! badat bastu har jag också hunnit. imorgon väntar julgröt vid butiken tillsammans med många andra bysbor :)
 
 
 
Hoppas alla haft en fin fredag!

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: