Monäsrodden 2016


Bilder från helgens evenemang: monäsrodden! lördagen bjöd på strålande sol och varma vindar.

 
Båtar påväg ut efter andra svängen nere i sundet. vissa seglade, vissa rodde och vissa gjorde både och..
 
 
Påväg ut på blåsigt hav. här gäller det att akta så man inte välter båten!
 
 
Nere i sundet
 
 
En hel hög med bekanta som bjöd på en fin rodduppvisning med kyrkbåten.. faktiskt de enda som bara rodde!

 
I år bjöds det också på flyboard show på rodden och publiken fick också pröva på om man ville. 
 
 
Otto och Joel bjöd på fin sång under dagen!
 
Förutom detta kunde man också beskåda den lilla marknaden, köpa godisremmar, titta på veteranbilsutställningen, äta laxsoppa, äta lösglass, prata med vänner och bekanta. och om man var ett barn kunde man åka på skattjakt och rida på ponny :) Trevligt evenemang tycker jag, som varit på rodden sålänge jag kan minnas. 

Kommentarer
Postat av: Marias Memoarer

Alltså jag förstår inte att jag aldrig varit på Monäsrodden..! Men hade ändå inte funkat i år, för jag var på jobb den dagen.. Fina bilder iaf, och så häftiga moln på himlen! :)

2016-07-20 @ 11:01:21 / URL: http://www.mariasmemoarer.com

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: