Hänt i veckan del 2: Födelsedag och båtutflykt till Stubben

 
Måndagen den 30e maj var det min tjugiofemte födelsedag. Jag fick öppna presenter på morgonen och njuta av fint sommarväder hela dagen. På kvällen for jag och syster ut på en liten cykeltur och födelsedagen avslutades fint med en båtutflykt till Stubben! Vid stubben är det alltid lika fint och här under följer lite bilder från vår lilla utflykt dit...
 



Alltid lika fint vid stubben vid solnedgångsdags!

 



Bra att ha med kvällssmörgåsar och saft att hugga in på :) eventuellt också grillkorv om man så önskar

 



Små söta röda stugor som man möts av när man kommer i land vid Stubben





Björkens gröna blad





Växtligheter på stubben





Självaste fyren! i den sov jag över en gång då vi var på utflykt dit från lågstadiet!





Håll skärgården ren! i denna stuga kan man uträtta sina behov, om det behövs :D





Fina fotomiljöer finns det gott om!





Massor av sten 





Solnedgång och hemfärd





Härlig rosa solnedgång. här har jag använt mig av ett "rosafilter" för att få med mer färg i bilden.





Tillbaka på fastlandet igen. kvällen bjöd på en strålande fin solnedgång!


Kommentarer
Postat av: Linda Ph

ÅPhh så himla fina bilder! Hur får du bra bilder i motljus?

Svar: Tack så mycket fina du :) Ja-a du, det har jag faktiskt aldrig tänkt på så det är lite svårt att säga. jag gör nog antagligen inte alls som man borde göra men jag testar mig bara fram. det är nog mitt bästa tips när det gäller fotografering, att testa sig fram till önskade resultat. så lärde jag mig fotografering. enligt mig finns det nog inga bestämda regler vid motljusfotografering, men det beror såklart på vad man fotar. vid porträtt i motljus kan det bland annat vara bra att använda sig av reflexskärm. Annars gör jag nbog en hel del i mitt efterbehandlingsprogram för att få det som jag faktiskt vill :)
Linda Sjölund-Åström

2016-06-05 @ 07:30:55 / URL: http://lindaph.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: