Avslappnad / Bilder från helgen

 
Halå där från en avslappnad, lättad och glad en som lämnat in alla prakikpapper idag. Hur har ni det? med mig är det super. ni kan nog inte ana hur lättad jag känner mig idag att nästan allt med skolan är över.. och att jag dessutom har en ledig vecka med bara två måsten på hela veckan: slutseminarie för praktiken idag och papaprov på fredag. det betyder att jag bara kommer göra det jag känner för att göra. sedan i helgen är det både gala och 75 årsfirande på shemat. har en känsla av att det kommer bli en bra vecka!
 
 
 
 
I helgen firade vi farsdag och en del av presenten bestod av god frukost. Pappa har nämligen stort tycke för hotellfrukost, så det fick det bli, fast hemma. Annars har vi bland annat varit ut på isen och lagt ut två nät. det var första gången på länge som jag verkligen känt mig avslappnad på riktigt. jag låg där på isen och gjorde en snöängel, tittade upp mot den klarblåa himlen och bara andades in frisk luft. äntligen gick det att slappna av efter 12 intensiva veckor. pust! dessutom var det så fint i lördags så man blev alldeles lycklig i kroppen och knoppen. tog en massa bilder och detta inlägg är fyllt med en del av dem.
 
 
 
 
Att några frostiga grässtrån kan vara så vackra med solen i bakgrunden.
 
 



6 stycken stående favoriter från där vårt båthus finns.
 
 
 
 
Mitt ute på isen.
Pappa kollade såklart isen med "isbildin" med jämna mellanrum för att vara säker på att isen håller. och minsann, den var nästan 20 cm tjock
 
 
 
 
Småfåglarna har jag också hunnit med. Här sitter en blåmes och poserar så fint :)
 
 
 
 
Flax flax.. prr prr.. piip piip
 
 
 
Frassen Linus och (intefrassen) Piff. de andra 4 ville inte fastna på bild denhär gången. kanske nästa.
 

Kommentarer
Postat av: Patricia Vähäkangas

Härliga och superfina bilder ! :)

Svar: Tack så mycket fina du :)
Linda Sjölund-Åström

2016-11-14 @ 23:14:31 / URL: http://pisasday.com/
Postat av: Rebecca Adnell

Älskar bilderna, så fridfullt!

Svar: Tack så jättemycket :)
Linda Sjölund-Åström

2016-11-14 @ 23:51:10 / URL: http://adnellphotography.blogg.se/
Postat av: Maria at Inredningsvis

Vilka vackra vinterfoton och jag älskar katterna haha :)

Idag är det jultips för soffan på bloggen:)

Ha en kanon vecka!

LOVE Maria

Svar: Tack så mycket :)
Linda Sjölund-Åström


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: