Lite ett som annat

 
Jag lyckas alltid glömma bort bloggen några dagar, och det är ju skönt. det bevisar väl bara att man inte är helt beroende av att uppdatera om sitt liv på internetet. jag tycker det är viktigt att försöka avstå från sociala medier, så gott man kan, för det ÄR ju verkligen beroendeframkallande. Nu tänkte jag iallafall berätta lite vad jag haft för mig de senaste dagarna och vi börjar med en liten förändring..


Dagens frukost: chiapudding med hallon, banan och kiwi + citronvatten ♥
 
 
Jag har börjat tänka i lite hälsosammare banor den senaste tiden. jag prioriterar frukost mer, och den består oftast av endera smoothie, havregrynsgröt eller chiapudding. jag har minskat rejält på socker (bulla, godis m.m) och äter frukt till mellanmål och kvällsbit (istället för bröd eller om jag blir sötsugen). jag äter mycket grönsaker vid lunch och middag, istället för pasta eller ris. jag har minskat en del på kött, istället äter jag mer fisk och kyckling och istället för. mjölkprodukter har jag också minskat en del på och använder t.ex. soygurt när jag gör chiapudding eller smoothie. Hittills har det gått bra och jag tror att kroppen och knoppen mår mycket bättre såhär. 
 
 
Puffälsklingen ♥
 
Robb har varit i Norge på jobbresa i lite mer än 2 veckor och kommer äntligen hem nu på onsdag. jag har spenderat dagarna endera hemma i monäs hos mamma och pappa eller på jobbet eller hemma i Vasa. tur att jag har Piff och Puff som gör mig sällskap iallafall ♥ Jag är ledig en hel vecka till och planen var till en början att R skulle ha kommit hem i fredags och att vi då skulle ha åkt iväg till ruka 4 nätter, men vi skjuter upp det till vecka 6. Men åh, vad jag ser framemot det!

 
Piffsötisen ♥



Dagens sysselsättning har varit städning av lägenheten och fröknäckebakning. tanken var att jag skulle ta fina steg-för-steg bilder också men så gick säkringen i halva lägenheten och så blev det kolsvart. haha. som tur fungerade ugnen fortfarande och fröknäcket blev klart.. och gott! receptet på mitt fröknäcke hittar ni under följande bild:

 
Lindas fröknäcke :
½ dl linfrön
½ dl sesamfrön
1 dl pumpakärnor
1 dl solroskärnor
½ dl chiafrön
½ dl hampafrön
2 dl majsmjöl eller majsstärkelse
1 krm salt
½ dl olivolja
2½ dl vatten  
 
Gör såhär:
1. Sätt ugnen på 150 grader. lägg bakplåtspapper i en ugnsplåt.
2. Blanda alla frön och kärnor tillsammans med majsmjöl/stärkelse och salt i en bunke
3. Tillsätt oljan och rör om. koka upp vattnet och tillsätt det - rör om allt till en jämn gröt.
4. Använd en slickepott för att fördela gröten jämnt över hela plåten. Grädda brödet i mitten av ugnen 70 minuter!
 Hyr bord vid combolina loppiset här i stan i försök att få sålt lite kläder och prylar som inte blir använt och som vi inte vill släpa med oss vid flytten som närmar sig. Bord 283!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilka fina foton du tar! Och vilken gullig katt😍

Svar: Tack så mycket :) ja visst är DE gulliga (jag har två katter)
Linda Sjölund-Åström

2017-01-24 @ 21:19:24 / URL: http://ensllsam.blogg.se
Postat av: Matilda Wikblom

Skönt också att inte behöva uppdatera varenda dag ;) Åh vad chiapuddingen ser god ut!

Svar: Hehe, ja verkligen! och tur att du påminde mig. nu har det gått en vecka sedan senaste uppdatering igen ;) ja, chiapudding är verkligen gott!
Linda Sjölund-Åström

2017-01-31 @ 11:32:11 / URL: http://fashionsafari.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: