Graviduppdatrering vecka 38 / En natt på bb-avdelningen

 
Nu börjar det återigen vara en stund sedan min senaste graviduppdatering. Är idag i graviditetsvecka 38 (37+3) och det känns nästan som om jag bara kommer hinna blinka och så har vi fått vår efterlängtade dotter. så mycket kan jag väl konstatera att någon aprilbebis lär det väl inte bli ändå, men en tidigare ankomst, det blir det. I min senaste graviduppdatering nämnde jag ju att jag fått Hepatos Så, nu under de senaste veckorna har jag varit på blodprov varje vecka samt ultraljud varannan vecka. Blodproven har visat att mina levervärden och gallsyrevärden åker lite upp och ner varje vecka och förra måndagens prover visade att gallsyrenivån överraskande stigit från 10 till 30. Läkaren från VCS ville då att jag skulle ta ett till prov i torsdags och då var gallvärdet nere på 10 igen men levervärdet på stigande. Jag skulle ta kontakt ifall klådan blev värre, och det gjorde jag i söndags..
 
 
För under helgen har klådan varit en aning värre än innan. På söndagen brände det i både fötter och händer, magen och armarna kliade också. Icepower hjälpte för stunden men inte länge nog. ringde till förlossningen runt kl 20.30 och ca 21.30 ringde de upp efter att ha talat med läkaren som ville ha in mig på kontroll. Vi packade med bb-väskorna i bilen för säkerhets skull och Piff och Puff fick fara till monäs. lite efter 11 kom vi till Vasa och fick då ligga i ctg-kurvan och efteråt ultra. Allt såg som tur bra ut och jag blev inlagd på bb över natten. delade rum med en annan gravid så Robb fick ta in på hotell. varmt som tusan i rummet så sov kanske inte sådär superbra. På morgonen togs blodprov, jag åt frukost, läkaren kom in en sväng och informerade att vi inväntar svaret på gallsyrorna, jag låg en stund i ctg, åt lunch, var en sväng till stan, Robb kom och höll mig sällskap efter jobbet, 17.30 kom svaren på gallsyrorna som då stigit till 21. sen fick vi åka hem. klådan den kommer och går men går att leva med. Har ökat medicindosen och väntar nu bara på inkommande måndags blodprov + ultraljud. Då ska vi också fundera kring den kommande induktionen (igångsättningen). Spännande! får se när det blir. mer om mina tankar inför den kommande förlossningen tänkte jag dela med mig av i ett annat inlägg efter inkommande måndags ultra... 

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: