Vårlistan 2018

Ä l s k a r  listor! vilken tur då att jag hittade en vårlista inne på Mimmis blogg härom dagen som jag tänkte fylla i nu. Tittar man ut genom fönstret hos oss ser man dock mest en massa snöhögar för tillfället men vad ska det inte bli vår så småningom. det har ju redan varit många fina dagar med värmande vårsol ♥
 
 
Min vår år 2018 kommer bli: 
Oj vilken fin vår det kommer bli iår och helt annorlunda jämfört med alla andra vårar, för denhär våren kommer vi ju bli en familjemedlem rikare. Våren kommer med andra ord bli väldigt intressant, mysig, fylld med massa känslor. 

En sak jag ser framemot:
Att äntligen få träffa vår dotter är ju nog det jag ser allra mest framemot och sen bara snön smältat får man ju börja förbereda grönsakslandet för sommaren, förså och allt detdär.

Tre säkra vårtecken:
Att få byta ut vinterstövlarna till lenkkisarna, att man kan sitta på terassen i bara en tunn tröja, att det börjar spricka och bli grönt.

Det här gjorde jag på vårdagjämningen:
Det minns jag inte. troligtvis lallade jag bara på här hemma.

En låt jag kommer lyssna på i vår:


Det bästa med våren är:
Det är ljusare, solen värmer och så börjar det grönska.

Så här klär jag mig i vår:
Så bekvämt som möjligt! här hemma går jag omkring i mjukiskläder, åker jag bort nånstans är det mammabyxor som gäller. Sen när dottern kommer kommer jag nog gå runt i mjukis- och amningsvänliga kläder.

Det här hoppas jag händer i världen:
Någon stor förändring så alla kunde vara sams och alla djur har det bra. men det lär väl inte hända.

Så skiljer sig våren 2018 från våren 2017:
Oj oj. nå förra våren vid denhär tiden hade vi ju just flyttat in i vårt nya hem. jag var gravid då också men det gick ju som det gick. Vi hade lera runt huset istället för meterhöga snöhögar. Och nu iår kommer vi ha fullt upp med att lära känna vår efterlängtade dotter ♥
 
 
 

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: