Det är inte alltid lätt att vara mamma

 
Isabelle har hunnit bli två månader gammal redan och såklart tycker jag att det måste uppmärksammas på bloggen också. varje vecka är det något nytt och spännande på gång i hennes utveckling och varje vecka är det lika spännande att få vara med och se henne utvecklas och utforska nya saker. Isabelle pratar mer och är en väldigt glad och nöjd bebis för det mesta. hon ler mycket och ibland är det nästan så man hör ett litet skratt. hon är så finurlig min lilla älskling ♥
 
Men det är inte alltid lätt att vara mamma. Det kan vara ganska tungt ibland, inte att sköta om henne, men saker runtomkring som man går och funderar på och börjar oroa sig över som tex. vaccinering. och en stor rädsla över att hon inte längre ska finnas hos oss. En annan sak jag kan oroa mig över ibland är att mjölken ska ta slut och att jag inte kan amma min dotter.. men jag antar att det är normalt att tänka så. Ibland kommer det turor då jag som mamma känner mig ganska otillräcklig, hjälplös. som tex för en vecka sedan då Isabelle plötsligt började gråta otröstligt såfort jag la henne till bröstet för amning. hon grät, jag grät ännu värre. såna gånger är det skönt att Robb finns nära till hands. Jag trodde till en början att hon amningsvägrade, inte ville vara nära mig och därmed fick jag en känsla av att jag just då i stunden inte räckte till. det var hemskt. Nu i efterhand när jag funderat så tror jag det hela berodde på en kombination av flera saker. Trött, hungrig, utvecklingsperiod, för mycket intryck? + värmen, vem blir inte grinig av denhär värmen liksom? Dessutom läste jag på någon sida att det är vanligt att bebisar får gråtanfall vid 2 månaders åldern. Då jag säger att Isabelle har gråtit otröstligt under veckan som gått har det som mest varat i 20 minuter. annars 5 minuter. så jag ska väl inte klaga, det skulle alltid kunna vara värre.
 
 
Så mycket nytt att lära sig som förälder hela tiden. och inte skulle jag byta ut det för något i världen! Isabelle är det bästa som finns. blir så varm i hjärtat varje dag jag får tillbringa tiden med henne. vem skulle annars inte bli varm i hjärtat av att få ta hand om sötnosen här ovan varje dag? ♥ tycker att bilden blev så lyckad!
 
 
På senaste rådgivningsbesöket, 6.7, fick Isabelle sin första vaccination. det gick bra, värst tror jag det var för morsan av att höra henne gråta. Hon var 58 cm lång och vägde 5060 gram. huvudomkrets 39,4 cm. På nästa rådgivningsbesök får pappan i huset också följa med.
 
Älskade små fötter ♥

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: