Mammababy och gravidträff 2019

 
Det började bara som en tanke en kväll sommaren 2018, ungefär "Vad kul det vore att ordna en träff för mammor som fått baby samma år som jag, bara umgås och prata om vardagen". Nå, så tog jag tag i saken och började planera. träffen skulle bli innan årets slut. då dök mässlingsfallet i Larsmo upp och jag ställde in träffen några dagar innan. Efter att ha diskuterat med rådgivningens barnläkare vågade jag ordna träffen igen. I Fredags  den 15e februari blev träffen av. Och nog blev det en lyckad träff alltid. Jag är glad över att jag ordnade den! 
 
Jag hade  f ö r v ä n t a t   mig fler deltagare men är nöjd ändå. jag vet att fler gärna hade velat delta, men inte hade passligt. kl 13 dök de flesta upp vid kuddnäs, gula salen som jag hyrde för träffen. sammanlagt var vi väl 20 mammor + våra bebisar. Programmet för dagen var så enkelt som att: umgås och diskutera, dricka kaffe/te med dopp, jag hade ett litet lotteri och våra små fick leka tillsammans. någon månad inann träffen var jag i kontakt med en som skulle ha hållt en föreläsning, med det blev tyvärr inte av. kanske på en annan träff. Träffens yngsta deltagare var en 7 veckors liten kille, och äldsta av de små var 1 år. många av de yngre deltagarna var kring 2 månader, och Isabelle hade också fler lekkamrater i sin ålder (7-11 månader).
 
 
Inför träffen fick jag en hel hög med fina saker sponsorerade. Tack vare det kunde jag ha ett litet lotteri med hela 12 vinster + att alla fick goodiebags med sig hem. det ville jag ge som ett tack till alla som kom. Mina sponsorer inför träffen var: Aveo, Säde i Vasa, Amalia, Dermosil, Homefun, Leikkikauppa, The birthposter, Vasa Centralapotek, Nykarleby apotek, Oravais apotek, Medi apoteket Jakobstad, S-market Nykarleby, Irks ekologiska homemade och Josefin Westin photography. Tusen tack till alla sponsorer ♥
 
 
Såhär såg det ut på onsdag eftermiddag då jag satt och plockade i alla goodiebags. det har varit mycket planering men jag kan nog tänka mig att ordna ännu en träff mot hösten. gärna tillsammans med någon annan denna gång helst. 
 

Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

Superfint ordnat och så bra initiativ! :) Det kändes så lyxigt att få komma till ett dukat kaffebord och dessutom bli bortskämd med en goodiebag. <3

Svar: tusen tack !! <3 man måste lyxa till det i vardagen ibland 😊
Linda Sjölund-Åström

2019-02-20 @ 16:35:22 / URL: http://tidstjuven.com/
Postat av: Christina

Åh, härligt! :) Hoppas det blir fler träffar i höst, så jag och lillen också kan vara med.

Svar: Det kommer det eventuellt bli bara jag får någon med mig i planeringen 😊
Linda Sjölund-Åström

2019-02-24 @ 10:34:57 / URL: http://finachristina.wordpress.com

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: