Ett sista februari-norrsken

 
Fick ett samtal igårkväll om att det var norrsken. vanligtvis far jag ju och sova med Isabelle där vid 10 tiden, men då stod jag redan redo vid ett kallt och blåsigt Andra sjön, spanade ut över norrskenet som låg som en dimma över himlen. En stund senare fick jag sällskap och jag kunde konstatera (efter att ha missat alla andra norrsken som varit det senaste halvåret) att jag var ganska ovan. Norrskenet sprakade plötsligt till och bjöd på en hej dundrande show över den stjärnklara natthimlen, och man fick verkligen prova sig fram med inställningarna på kameran. Det var nästan så vi inte hann med. för min del hoppas jag på bättre lycka nästa gång gällande inställningarna, för det var nog något som inte riktigt blev som jag hade tänkt. eller så hade jag fel objektiv på.
 
 
 
 
 
 
Tänk vad vackert norrsken kan vara!
 
 
Efter denna bild for jag hem. glad pch nöjd över mitt lilla kvällsäventyr. Hemma var jag halv tolv och Isabelle sov sött i sin säng ♥

Kommentarer
Postat av: Iza Palm

Så härliga vackra bilder ! Norrsken är fantastiskt underbart <3

2019-03-01 @ 20:59:16 / URL: http://norrskensskytten.blogg.se/
Postat av: Saragunmarie

Otroligt fina bilder! :)

Svar: tack vännen ❤❤
Linda Sjölund-Åström

2019-03-01 @ 21:25:05 / URL: http://saragunmarie.vimedbarn.se/
Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

Vilken jättefin fotografering :D Jag har aldrig kamera med när det är norrsken, det råkar bara bli norrsken, och så ska jag fota med mobilen och INGENTING syns XD

Svar: tack! precis det. nä, man ska ha längre slutartid för att få norrskenet på bild och oftast har väl ibte mobilen såna funktioner
Linda Sjölund-Åström

2019-03-02 @ 08:21:35 / URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: