Från vår lilla familjetrip + en lite konstig upplevelse


För två veckor sedan var vi på en liten familjeresa norrut. Vi sov en natt på Scandic i Kemi. dagen efter for vi till Haparanda när Isabelle skulle sova sin dagsvila. hon sov 2 timmar medans vi strosade runt i Ikea. Sedan fick hon också sitta och titta sig runt i butiken. En ny bilstol till Isabelle kom vi också hem med och den trivs hon superbra i. Efter dagen i Haparandra sov vi en natt vid Sokos Eden i Uleåborg. På morgonen efter började vi med hotellfrukost och sedan for vi och badade. Isabelle trivdes som fisken i vattnet som vanligt. 

Att leka i hotellsängen var superkul tyckte Isabelle
 
Sen ska jag inte glömma. Jag var med om det konstigaste någonsin då vi kom till hotellet i Kemi. Robb checkade in och under tiden väntade jag och Isabelle på sidan om. Ett äldre Italienskt par kommer och sätter sig bredvid oss och de tycker såklart att Isabelle är gullig och börjar prata med henne, det är ju bara okej. Hon visade bilder på sitt eget barnbarn och snackade på italienska. Paret förstod inte ett ord engelska. Efter en stund börja damen knäppa loss Isabelle ur bilstolen, jag lyfte henne ur bilstolen så de fick se henne lite bättre och sen tog bara damen Isabelle i sin famn och pussade henne på kinderna och pjasa sig. Jag försökte säga " no no" men nä. Till sist fick jag ta Isabelle ur armarna på damen, för det kändes inte okej alls.
 
Okej, damen var supertrevlig och tyckte Isabelle var söt osv men man tar väl inte en annans barn bara sådär? Jag hann tänka en hel del under de minuterna. tänk om dendär damen hade någon sjukdom eller nåt, ja alltmöjligt. Jag är också medveten om att man kanske inte tänker på samma sätt i Italien som vi gör här uppe, där är de ju mycket mer öppna och rakt på. Vad hade ni gjort ?


Bus med pappa i hotellsängen. 


En nyvaken liten fröken i Ikea

 

 

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: