Nice dag 1

Bonjour! såhär lite mer en månad efter vår resa tycker jag att det är dags för ett blogginlägg fyllt med bilder från första dagen i Nice, vid franska rivieran, dit jag var tillsammans med min svägerska 2-5 april.

Vi kom fram till Nice någongång på förmiddagen den 2 april. vi tog spårvagnen en bit, sedan buss och den sista biten till hotellet promenerade vi. Vårt hotell hette Mercure Nice Centre Notre Dame och av mig får det hotellet kanske 7/10 poäng. Frukosten ingick inte och den ena morgonen vi åt frukost där tyckte åtminstone inte jag att det var något speciellt. Poolen på taket var tyvärr inte i bruk men som tur fanns en jacuzzi som man fick använda.

Första dagen promenerade vi en bit längs Promenade des anglais, gick runt i en stor park i Vielle ville där bland annat Castle hill finns. sedan gick vi runt i Vielle ville en stund innan vi for på middag. efter en lång dag var det mer än tillräckligt för oss och vi spenderade resten av kvällen på hotellet.

Så fina stenar på stranden!

Här hade vi kunnat spendera flera timmat.

Där uppe vid träden är dendär parken i Vielle ville som vi besökte

Fontain of sun

Utsikt upp från parken i Vielle ville

Fouilles archéologiques

Kyrkan på bilden fanns på anra sidan gatan hotellet.