Norrsken 31 Mars

 
Då snön yrde runt husknuten igår morse hade man inte trott att det skulle bli så fint norrsken på kvällen som det blev. Enligt prognosen verkade det iallafall som jag hade en god chans att se norrskenet. Körde ut till Andra sjön 21.30 och möttes av dramatiska moln som for snabbt över himmlen. Det klarnade upp allt mer och där runt 22.30 försvann alla moln när norrskenet gjorde entré på natthimlen. Jag är så glad att jag åtminstone en gång i vår kom mig ut och ta lite bilder ( på grund av lathet och preggofierad.. jag har verkligen passat bäst i soffan i pyjamas om kvällarna). Här kommer iallafall några exempel på vad jag fick se igårkväll.
 
 
I väntan på norrskenet
 
 
Molnen tillsammans med månen skapade en dramatisk natthimmel
 
 
Sedan kom norrskenet och alla moln bara försvann..
 
 
Norrskenet är minst sagt otroligt. Att det i någon minut kan explodera i den finaste dans över natthimlen, till att i nästa stund försvinna bara sådär - för att sedan komma tillbaka och dansa en stund till. Så betedde sig norrskenet igår. 
 
 
Jag nöjde mig med 30 minuters fotograferande av norrskenet för att sen åka hem och gå igenom alla bilder.
 
 

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: