ATT MÅ BRA

Igår gjorde Pamela en lista på sju saker som hon behöver för att må bra. Jag tänkte att jag skulle hänga på och skriva ner mina sju ikväll också, kvinnodagen till ära! Tycker som Pamela att det är väldigt intressant att läsa om vad andra svarar på sånthär. Dessutom tycker jag det är viktigt att ibland påminna sig själv om vad man behöver för att må bra, för det kan faktiskt komma lite bredvid ibland om stress kommer ivägen osv. Det är oerhört viktigt att ta hand om sig själv och se till att man mår bra både psykiskt och fysiskt. Detta behöver jag för att må bra:
 
 
1. Familj och vänner
Familj och vänner samt social samvaro överlag med vilka människor som helst. Att känna att jag hör någonstans, är en del av någonting och att jag har människor omkring mig som jag tycker om men som också tycker om mig. Att umgås med familjen är något jag prioriterar högt! 
 
2. Intressen
Först och främst: fotografering. Jag skulle absolut vilja ge mer tid till det och ska absolut börja göra det också. Också inredning, bakning och matlagning, pyssel, trädgård är saker jag tycker om att göra och som jag mår bra av att göra.
 
3. Husdjur
Jag är en djurvän och skulle inte klara mig en länge utan djur omkring mig. För mig är det främst katter jag menar när jag säger husdjur, eftersom det alltid är något vi haft hemma hos oss. När jag flyttade hit till Vasa med Robb saknade jag verkligen att ha djur omkring mig dagligen. Jag saknade katterna i Monäs. Det blev en självklarhet att skaffa två katter och det gjorde vi ju. Piff och Puff var verkligen välkomna hit till oss. Men inte bara katter, utan också att ha andra djur omkring mig gör att jag mår bra, sålänge djuret mår bra. tyvärr har jag en liten rädsla för hundar, vilket antagligen är något jag borde jobba på.
 
4. Naturen
Naturen ger mig andrum, frisk luft och nya krafter. Jag är i stort behov att få vara ute i naturen, speciellt en utflykt till skogen gör att jag känner mig fri från stress och har lättare att finna ro. Havet är en annan plats. det är något speciellt med havets brus, vara ute på havet med båten och titta mot horisonten. naturen är allt speciell! Ja ni förstår nog säkert!
 
5. Hälsosam livsstil
Med allt vad det innebär. För det första tillräckligt med sömn och såklart mångsidig och bra mat men såklart unna sig något ibland! ingen tobak/alkohol eller andra droger. rörelse/motion och träning med måtta. se till att få utrymme för lugn och ro och att inte ta på sig mer än vad man klarar av. Det finns mycket som hör till "hälsosam livsstil".
 
6. Ha saker att se framemot, ha drömmar, utvecklas.
Det har jag också pratat om. att ha saker att se framemot. Just nu har vi flera stora saker att se framemot, sånt som skulle vara jättesuperduper kul att skriva om här på bloggen nuu, men det kommer nog.. Många drömmar har man ju också, som man bara hoppas att någon gång kommer bli verklighet. Jag funderade om jag skulle berätta om tre av mina större drömmar jag har för tillfället i ett skillt inlägg, vad tror ni om det?
 
7. Ett jobb man tycker om
Det skrev jag om i ett inlägg för en tid sedan. det kan ni läsa här!

Kommentarer
Postat av: Pamela

Va roligt att läsa! Ja drömmar är ju livsviktiga och djur. Vad sku man göra utan djur. Härlig lista!

Svar: Tack så mycket! :) kul att du gillade den!
Linda Sjölund-Åström

2016-03-08 @ 21:34:17

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: