Projekt - Ny arbetshörna! ✓



Äntligen börjar den nya arbetshörnan bli klar och jag får visa lite bilder! igårkväll var pappa hit med skivan och efter det började robb ställa i ordning med vinklar att fästa skivan i- och på kvällen var det bara att sätta sig ner på sin nya arbetsplats! äntligen! nu har vi mer rum att arbeta på och vara kreativa, mer rum att röra oss på utan att krocka i varandra såfort man vänder på sig. istället för bokfärgat går nu allt i svart och vitt- vilket jag själv tycker är väldigt snyggt! 




✓ Fixat bordsskriva
Efter en lång tids sökande efter skivan med det rätta måttet hos alla som möjligtvis skulle kunna tänkas ha den storlek vi sökte efter, hittade vi den, beställde den och tog hem den till monäs där det stora arbetet med skrivan började. Nu vill jag ge ett jättestort tack till min pappa, utan dig hade vi inte haft en såhär fin bordsskiva idag! det är nämligen pappa som har: fräst kanterna på skrivan, slipat bort märken i skivan, fixat till kvistarna med kvistlack, sandpapprat, grundmålat, slipat, lackat, slipat, lagt ännu ett lager med lack+grundmål blandning på skrivan, packat in den och tagit den hit till vasa- TACK!

✓ Målat sånt som målas skulle!
Jag har målat ramen svart på anslagstavlan- och visst blev det snyggt?! jag har också målat de två lackhyllorna ovanför skrivbordet "gammeldags-vitt-rustic-någonting" från att ha varit bokfärgade! de blev också snygga! nu har jag bara en sak kvar (som inte syns på bilden) och det är mina tre lådor på hjul!

✓ Nya tavlor / Nya pennkoppar / Ny klocka
Har printat ut dels egna bilder och citat från internet som jag ramat in och dessa står nu på den översta hyllan. Nu har jag också lagt undan de gamla pennkopparna och tagit fram konservburkarna som jag fixade i höstas! de passar hur fint som helst på det nya skrivbordet! En ny klocka har också dykt upp på väggen i vår nya arbetshörna :)



 
Några bilder från vår nya arbetshörna ♥




Före och efter- bild på arbetshörnan! det nya är så mycket bättre :D



Och så har vi klockan då! den gamla vi hade var för liten ovanför skrivbordet tyckte jag, och var dessutom sugen på en klocka i trä med romerska siffror! sagt och gjort- på jullovet fixade vi en stor klocka i trä med romerska siffror! pappa sågade ut den runda biten åt mig, brände den med gasbrännare och så målade jag den vit med skumgummi. jag köpte ur och visare och pysslade ihop romerska siffror av trä och spraymålade dom svarta och limmade fast dom på klockan!

Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

Det blev verkligen en ursnygg arbetshörna!! :D Det där gjorde ni bra!

Svar: JA visst blev e :D vi e riktit nöjda!!
Linda Sjölund-Åström

2015-01-13 @ 15:37:57 / URL: http://tidstjuven.com/
Postat av: Andreas

Jag gillar värkligen er arbetshörna!! :)

Svar: Vad roligt! tack :) här ska nu göras skolarbeten :D
Linda Sjölund-Åström

2015-01-13 @ 16:08:47 / URL: http://aberrationistiskatankar.blogspot.fi/
Postat av: Johanna

supersnyggt!! :D

Svar: Tack :D
Linda Sjölund-Åström

2015-01-13 @ 16:54:27
Postat av: Kitty

Jättesnyggt! :D

Svar: Tack :D
Linda Sjölund-Åström

2015-01-13 @ 18:55:06 / URL: http://dromgarden-10.blogspot.com
Postat av: Michelle

Snyggt! :)

Svar: Tack :)
Linda Sjölund-Åström

2015-01-13 @ 21:05:03 / URL: http://autre.fi/bloggar/widners/
Postat av: Fru Tallund

Jättesnyggt! Måste spara denna länk som inspiration till mitt arbetsrum som är ett långtidsprojekt. :)

Svar: Tack :) kul att du tycker så :)
Linda Sjölund-Åström

2015-01-13 @ 22:54:22 / URL: http://www.villatallunden.blogspot.com
Postat av: Saragunmarie

Va fint e blejv :)

Svar: Tack ! Vi e rikti nöjd :)
Linda Sjölund-Åström

2015-01-14 @ 04:55:28 / URL: http://saragunmarie.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: