Några frågor kring året som varit

 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag har ju lyckats vara i preggo-tillstånd två gånger detta år, första graviditeten hade dock inget lyckligt slut. Förutom det flyttade vi ju in i vår alldeles egna parhuslägenhet i slutet av mars. 
 
Höll du några av dina nyårslöften?
Jag tror inte att jag hade några nyårslöften alls faktiskt.
 
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, bland annat Micki och Anso :)
 
Dog någon som stod dig nära?
Ja tyvärr, Robbs älskade fammo Elna gick ju bort i somras.
 
 
Vilka länder besökte du?
Har varit till Sverige (haparanda) och till Åland, fast det är ju inte ett skillt land.
 
Vilket datum från år 2017 kommer du alltid att minnas?
Jag har nog för dåligt minne för att kunna komma ihåg olika datum, men nog har man väl några viktiga datum i bakhuvudet från året som gått. Roliga minnen i form av händelser har man ju dock kvar. tex. att följa med i processen hur nya hemmet gick framåt, rukaresan i början av året osv..
 
 
 
 
Vad var din största framgång år 2017?
Fick ju fortsätta jobba vid Hagalund efter vikariatet i somras så det är väl alltid framåt. Vad annat räknas som framgång undrar jag?
 
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte sjuk precis men inte mådde jag ju bra efter att ha fått veta att det inte fanns något foster den första graviditeten. Nu under andra graviditeten har jag ju haft gravidillamående men då är man ju inte sjuk direkt.
 
Bästa köpet?
Barnvagnen var ju nog ett av de bästa köpen och säkert någon ny pryl till nya hemmet.
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Saker till nya hemmet och babyrelaterade saker 
 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Plussen på graviditetstesten. Och att få se en livlig krabat på ultraljuden nu under hösten som varit ♥
 
Vilka sånger kommer alltid påminna dig om 2017?
Despacito, Dusk till dawn, Jag trodde änglarna fanns, Perfect med Ed sheeran och Freddy kalas låtar
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och, men mestadels har jag nog varit glad
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Antagligen ätit nyttigare, rört på mig mer och sånt som man brukar önska men ändå aldrig gör. dock önskar jag att jag hade fotat mer, men av någon anledning har det lämnat lite på sidan detta år
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Det har jag faktiskt ingen aning om.
 
Hur tillbringade du julen? 
Här hittar man ett inlägg om det
 
Blev du kär i år? 
Eventuellt kännert jag mig lite nykär i Robb nu när vi väntar och längtar efter vår lilla dotter ♥
 
Blev du tillsammans med någon?
Nej, har nog kvar samma kar som jag haft i över 11 år :) 
 
 
Favoritprogram på tv?
Tycker om att se på program om djur, så animal planet och nat geo wild är ofta på hos oss. Bonde söker fru, svenska hollywood fruar m.m. är också program jag brukar se.
 
Bästa boken du läste i år?
Läser inte böcker annat än om jag läser någon bok åt Vincent
 
Största musikaliska upptäckten?
Vet inte
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2017?
Jag fick en ny cykel av robb i födelsedagspresent. jag spenderade födelsedagen i monäs och robb flög iväg till norge på jobbresa sådär typiskt. runt min födelsedag var det mycket att göra kring grönsakslandet i monäs.
 
 
Något du önskade dig och fick när du fyllde år? 
En ny cykel!
 
Något du önskade dig men inte fick?
På födelsedagen eller under hela året? 
 
Vem saknade du?
Vi saknar såklart robbs fammo hela tiden. och så har jag saknat robb då han varit på sina arbetsresor.
 
 
Vad fick dig att må bra?
Förutom tråkigheterna i början av året så har allt annat i livet flytit på riktigt bra vilket ju är skönt. att fixa på i nya hemmet har också varit riktigt roligt då allt är så nytt och fräscht.
 
Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen 
 
Största misstaget?
Har nog inte gjort något misstag dethär året.
 
Hur skulle du beskriva din stil 2017?
Strumpbyxor, klänning och kofta, stickade tröjor och mjukiskläder
 
De bästa nya människorna du träffade?
Alla nya arbetskamrater och våra grannar såklart :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jarina

Så fint år du haft! Och ett ännu mer spännande år har du framför dig :)

Svar: Det kommer minsann bli ett spännande år :)
Linda Sjölund-Åström

2017-12-30 @ 23:04:28 / URL: http://jarinafoto.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Bloggadress:


Din Kommentar: